abstracts/résumés
       
     
002.jpg
       
     
003.JPG
       
     
004.JPG
       
     
005.JPG
       
     
006.jpg
       
     
007.jpg
       
     
008.jpg
       
     
009.jpg
       
     
010.JPG
       
     
011.jpg
       
     
012.jpg
       
     
013.jpg
       
     
014.JPG
       
     
015.jpg
       
     
016.JPG
       
     
       
     
abstracts/résumés
       
     
abstracts/résumés

(ABSTrACTS / RéSuMÉS) se penche sur le rôle de l’écrit sur l’art et sur son incidence dans la création et la diffusion de l’art contemporain. Située dans la zone grise entre le texte et le visuel, ces œuvres s’amusent à travestir les propos académiques et critiques de textes publiés. (pdf)

 (ABSTrACTS / RéSuMÉS) addresses the role of arts writing, and the crucial importance it holds with regards to contemporary visual art creation and presentation. Exploring the grey area between words and visuals, it reappropriates and irreverently betrays a selection of academic texts and critiques. (pdf)

002.jpg
       
     
003.JPG
       
     
004.JPG
       
     
005.JPG
       
     
006.jpg
       
     
007.jpg
       
     
008.jpg
       
     
009.jpg
       
     
010.JPG
       
     
011.jpg
       
     
012.jpg
       
     
013.jpg
       
     
014.JPG
       
     
015.jpg
       
     
016.JPG
       
     
       
     
Going Critical

A short video featuring canadian poet jwcurry, Going Critical is an offbeat "summary" of a Canadian Art Magazine article on the work of artist Marcel Dzama. This "abstract" is composed (and decomposed) solely from the words in the article that start with the letter "S". The unclarity of the text alludes to the area of disconnect between contemporary art production and the jargon used in specialized visual arts publications.  (click on the middle of the frame to play)

Going Critical est une brève vidéo dans laquelle le poète canadien jwcurry donne lecture du "résumé" d'un article de Canadian Art sur l'artiste Marcel Dzama, composé uniquement des mots de l'article qui commencent par la lettre S. Cette "décomposition"  irrévérencieuse remet en question la relation entre l'oeuvre d'art et l'inévitable texte académique qui doit lui servir de validation.  (cliquer sur l'écran pour démarrer la vidéo)